For anyeone who can be a true friend

Sporturi de iarna(si nu numai)

Intru cat sunt nascut in luna septembrie imi place cand ploua(foarte tare cand tuna, fulgera si daca mai e si noapte numai bine),cand e frig de crapa pietrele,mai putin zilele acelea de vara in care poti doar sa stai in casa,cand iesi afara doar pe seara si atunci transpiri ca un porc.Iarna e anotimpul meu preferat si tot ce aduce ea Craciunul,revelionul,zapada;e drept ca in ultimii ani am stat lipit de fereastra asteptand fulgii sa cada din cer si am asteptat si am asteptat…si nimic, vesti proaste nici in acest an se pare ca darul cel mai de pret al zanei nu ne va fi oferit prea curand,dar cine stie.

Cel mai popular sport de iarna este schiul,il practic de la 10 ani.Imi amintesc si acum primii pasi pe partie cu clapari de vreo 2 kg,mergand greoi cu schiurile pe umar,betele in mana si cu tata alaturi.El stia cate ceva,invatase in armata eu nu ce-i drept nu facusem armata.E si uite asa omuletul de 1,5m s-a pus in miscare,primele incercari le-am facut pe partia Clabucet undeva pe panta aceea de la teleschi.Buf,buf buf si iar buf,cum ma ridicam in picioare cadeam,dar nu m-am lasat si dai si lupta si dai si lupta insa a fost in zadar,una dintre putinele batalii pe care nu am reusit sa o castig singur.Ca majoritatea incepatorilor am avut nevoie de un monitor, rezultatele s-au vazut, macar acum,dupa jumatate de ora reusisem sa stau in picioare,sa fac plugul si nu mi se mai incalecau schiurile, copilul care pana atunci striga „Partie!!” cat il tineau puterile putea tine acum capul sus, avansase de la stadiul de paralel si se indrepta undeva spre unghiul de 30° usor,usor 35°,40°,45°.Pana cand am observat ca ma descurc chiar bine si acum chiar ma bucuram cand ii vedeam pe altii incercand si cazand,e ceva ce vezi pe chipul tuturor „zambetul”,zambesc,se ridica si pleaca iar.

E uite asa a trecut timpul si a venit  o iarna, inca una si inca una,o tura de partie inca una si inca una,spun cu mandrie ca am ajun pe la  un nivel mediu.De 1 decembrie am plecat spre capitala minunatei noastre tari,sa colindam magazinele in cautare de nu mare lucru,era si ideea de a-mi cumpara schiuri,asta dupa ce vazusem ofertele din toate magazinele si fusesem si la Brasov.Am trecut pe la outlet si apoi la Militai Shoping Center mai exact la Hervi’s si mai apoi la Decathlon.Ofertele erau variate clapari de la 200 la 900 de lei, schiuri de la 500 la 2000 de lei,ne-am hotarat pana la urma sa luam totul de la Decathlon pentru ca aveau si o oferta,iar aia de la Hervi’s mai cereu si 30 de lei pentru montarea legaturilor, cred ca schiurile veneau cu ele montate,ei le dadeau jos si apoi iti cereau bani ca sa le puna la loc.Nenea de la magazin foarte de treaba si inzestrat cu multa rabdare,schiurile erau la jumatate de pret,claparii la un pret rezonabil,dupa 40 de minute de stat in magazin le-am luat.Legaturile se regleaza dupa marimea claparului si ti se mai pun doua intrebari „Cate kg ai?” si „Cat de bine sti sa schiezi?” la prima am raspuns „82”,iar la a doua cum v-am mai spus „mediu”;dar tata care era langa mine „Eaa,ce ba sub mediu”,cred ca vorbea despre el,bineinteles ca tot drumul l-am pisat cu chestia asta „sub mediu”.

Cam atat despre aventura mea cu acest sport de iarna,sigur mai sunt si altele.E ca un virus pe care daca l-ai luat e greu sa scapi de el,nu exista medicamente pentru asa ceva,nici macar un picior scrantit nu te poate impiedica sa te reintorci pe partie imediat ce te faci bine .Mai multe gasiti pe http://www.skivirus.com/.

Cand ajungi aici incep sa se complice lucrurile,dar tot o data sa devina foarte frumoase.

One response

  1. Edmond

    Dar e bine ca unii dintre noi isi mai pot crea o lume imaginara in care sa gaseasca liniste si pace!🙂

    Decembrie 6, 2009 la 10:28 AM

Lasă un răspuns

